Fixardag!

Idag åkte jag tidigt till stallet och släppte ut hästarna. Den nya lilla ponnyn smet ut ur boxen direkt när jag öppnade boxdörren men ägaren hade förutsett detta och tyckte att jag skulle lämna grimman på den första tiden. Tur var väl det för då kunde jag fånga honom innan han stack alldeles för långt. Första dagen i hela mitt verksamma "hästliv" där jag mockat för två hästar som är mina "egna". Tog lite längre tid givetvis men inte så överdrivet mycket längre än om jag bara hade mockat en så det ska nog gå som en dans det här :P
Fick krupp på skottkärran som är ginglig, skramlig och har pyspunka så den fick ny innerslang och lite skruvar åtdragna. 
 
Gammeltanten och jag red barbacka och lille ponnyn fick longeras. Jag kan nog säga att det mest var jag som sprang och blev både svettig, trött i benen och hostig. För ponnyn rörde sig inte nämnvärt mycket framåt. Men han fick mycket beröm och såg ut att trivas :)
 
Nu har jag pratat med min älskade sambo och sagt godnatt <3 Vi kommer ses imorgon då han kommer och hämtar mig hemma för att sen tillsammans åka ner till Göteborg med en bil på släp.
 
Nu har jag "dukat" fram plugget på köksbordet. Colan får bekänna färg för jag måste få klart några arbeten.
 
Hej svejs!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback