Hästar, mopeder och raggarbilar

Hey! Mitt bloggkonto har varit konstigt de senaste dagarna så jag har inte kunnat lägga ut nånting. Det har bara hängt sig och hållt på. 
 
Gör ett försök nu att summera påskhelgen som var :)
 
På långfredagen ska man egentligen inte fira nånting har jag för mig men det gjorde vi ändå för vi var bjudna på gallej i Ekby hos en kär gammal vän. Så roligt att träffa henne igen och det som är så härligt är att det inte känns alls konstigt även fast det gått flera år emellan :)
 
Vi blev bjudna på god mat och kvällen handlade mycket om musik! Allt från någons döttrar som sjöng väldigt fint till vem faan det va som bytte låt :P
 
Visst var jag seg på påskafton men det var bara att bita ihop för jag hade bestämt med chefen på äldreboendet i byn att vi skulle vara påskkärringar på häst där kl 13. Det var nog uppskattat :) De var ett 10-tal som satt ute i solen och väntade på oss. Så underbart väder det var på påskafton! Sen jobbade jag kl 16-22. Helt slut :P
 
Påskdagen spenderade jag och Mattias på våra mopeder. Hela 7 mil avverkade vi. Åkte först till Mattias syster i Lyrestad och grillade korv, tog kanalbanken till Sjötorp, drog en vända ut till Timmerviken och sen ut till vackra Torsö. En pizza på brygghuset hann vi med oxå :P
 
 
Våra pärlor uppställda vid Timmerviken. Puch Maxi från -71 och en Suzuki Ts från -91
 
När vi åkte hem svängde vi in hos min äldste broder och hälsade på, njöt av den sista solen och blev sen bjudna på tacos. Vi var hemma kl 22 med mopederna :)
 
Annandagen började med stallmockning och nu har min häst släppts ut för sommaren! Jippie!! Vi hann även med att måla avgassystemet på Ts:en och polera fälgarna lite inför Cylinderloppet den 1 maj. Började även sätta i nya kolvringar och montera kolvarna på motorn till älsklingens Pontiac.
 
Nu ska jag få i mig nån mat och sen åka bort till hästen.
 
Ha en bra dag !
 
 
 
 
 
 


Härligt att se att du är igång igen.
Läser alltid din blogg. Kör på.

2014-04-22 // 12:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback