En fantastisk hjärnaktivitet idag, du!

Idag gick jag och Mr D upp vid 9 och käkade mysfrukost framför tvn. Det har vi inte gjort sen vi träffades för nio månader sedan eftersom ingen av oss hade några tv-kanaler. Men nu har vi äntligen fått in både fiber i huset och skaffat kanalpaket. Så vi såg på nyhetsmorgon och Efter tio.
Underbart!
Löjligt hur man kan uppskatta nåt så, som man aldrig ens tänkt på att man saknat.
 
Efter det så började vi greja i köket så gubben har slipat en hel del Fulfuru och jag har målat fogar, tvättat det som är slipat med målartvätt, klätt in hyllplanen till hyllan så nu är den helt klar.
Vi har också varit inne på skroten och köpt ett nytt däck. Där var det en stackars gubbe som efter att man hört hans berättelse försökt att skrota sin släpkärra i två år. Han hade skickat en den gula av de två registreringspappren och kryssat i avställning. Vilket inte är korrekt i detta läge. Han skulle ha kommit in med den gula lappen till skroten, lämnat släpkärran där och så hade det varit fixat och klart. Istället har han fått massa andra papper och haft lång kontakt med Transportstyrelsen för att lösa hans problem. Han hade också fått för sig att registreringskylten var superviktig att skicka in så den hade han paketerat fint för att skicka på posten.
 
Men, nu löste det sig ändå. Han fick hjälp av personalen på skroten att beställa nya gula papper och när dom kommer kan han lämna både papper och släpkärra till de så fixar de det. Synd att det skulle ta två år av den gamla gubbens liv att skrota ett gammalt släp. Innan vi gick därifrån så tittade han på mig med ledsna ögon och sa "- att det ska vara så svårt att skrota ett släp nu för tiden"...Ååå..stackars!  :(
 
Själva rubriken för det här blogginlägget kom utav att jag har kommit på världens bästa idé. Idag, i bilen, när vi åkte hem. Nu ska jag sätta mig och göra research. Handlar om....*trumvirvel*.......
 
Nä, det får ni veta i nästa inlägg. Måste Googla runt lite först :)
 
Kram så länge <3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback