Måndag

Igår red jag på min favorittant för första gången på mååånga månader. Hon har under den tiden hunnit bli ormbiten, gått över med sin ryttare och fixat tänderna. Men nu gick hon super :) Älskar verkligen den hästen och hon är så otroligt mysig oxå...så snälla och lugna ögon.
 
 Här är vi ute i hagen och myser i väntan på vårt ridsällskap !
 
Vi red ut i skogen och både travade och galopperade. Gjorde en check med att svänga vänster, vilket hon tidigare hade reagerat på med protest och det gjorde hon igår också, 1 gång. Sen märkte hon nog att det inte gjorde ont längre så man kan väl konstatera att det har varit tänderna som spökat. Lilla gumman!
 
Idag longerade jag henne över bommar och det gick jättebra, för henne. Värre med mig...haha. Fick hjälp med att lägga ut både trav och hoppbommar och höll på att snubbla runt emellan dom det första men jag lärde mig sen :P
 
Jag hoppade också en annan häst och det gick fint. Kul som fasen. Jag blir så jäkla taggad och det sköna är att viljan att komma över hindren har blivit mycket större än vad rädslan för att få stopp är så det känns skönt nu att ha kommit över det! Vi hoppade 95 cm idag och det hade hon aldrig gjort tidigare tydligen så det var roligt :)
 
Men jag blir fortfarande vääääldigt trött av minsta ansträngning så jag däckade i soffan efter att ha varit ute med hundarna. Fortfarande lika trött :( Men nu har min goding kommit hit så vi myser i soffan nu med lag-VM i speedway på tv.
 
Men jag smiter nog ner och bakar lite scones tror jag för jag är hungrig. 
 
Hejjrå 


Kul att du är tillbaka Ida.
Bra gjort och härligt att du/ni klarade det.
Jag skulle inte våga hoppa alls nu nuförtiden men som du skriver finns viljan där så klarar man det.
Hoppas du blir piggare snart!

2013-07-16 // 01:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback