Värsta uppdateringen, jao!

Ser att det är en vecka sedan som jag gjorde ett blogginlägg. Fy på mig!
 
Har hänt en hel del. Har för det första blivit mycket bättre och näst intill frisk. Fick penicillin som sagt och idag är det sista dagen för det så nu hoppas jag att jag blivit av med allt :P
 
Vart ska jag börja? Jo...
Jag har jobbat hela veckan och därmed klarat av vecka 3 av 4. Bara en vecka kvar. Iaf på det stället. Sen blir det nytt jobb from 1a september. Berättar mer om det när allt är klart. Ska in till arbetsförmedlingen på tisdag med min nya arbetsgivare och skriva lite papper så det är på gång iaf :)
 
I torsdags åkte jag på Pay & Jump i Töreboda med gammeltanten och det gick jättebra. Det började kanske inte så bra när damen kastade upp huvudet när vi skulle lasta in i transporten och därmed förstörde bågen som "stabiliserar upp taket". Men ett snabbt samtal till min far löste allt och han kom med både bil och vårat nya släp. Kan ni fatta att jag älskar känslan av att ha en "egen" transport :)
 
Väl framme så var tanten genomsvett och uppspelt som vanligt. Så spännande tycker hon att åka iväg. Vi red och hoppade fram i ridhuset och hon var jättelugn och fin. Även inne på banan var hon otroligt lugn. Första rundan på 80 cm gick bra men hon var lite avvaktande och kollade gärna in hindren innan hon hoppade av så känslan var lite seg men väldigt kontrollerad. I andra rundan på 90 cm gick det som hejsan istället och vi rev några men det var helt mitt eget fel och jag blir så trött på mig själv att jag bromsar upp och försöker måtta själv. Om jag bara kan komma ihåg att släppa iväg henne istället. Jaja, mer rutin och träning borde råda bot på det problemet. Jag älskar iaf den hästen <3 
 
I fredgas hjälpte jag en stallkompis på tävlingen i Mariestad på MRK. Hon skulle rida 90 cm och & 95 cm klassen. Vi åkte 15.15 från stallet. Det gick fint och de såg riktigt synkade ut på banan förutom ett megastort glädjeskutt efter första hindret i första klassen :P Andra klassen gick som bara den men tyvärr fick hon ett pet på näst sista i omhoppningen. I tron om att det var en dålig runda i jämförelse med de andras så packade vi ihop och åkte hem. När vi lastat ur hemma så ringer en annan från stallet och undrar vart vi är för hon skulle in på prisutdelning. Hon har alltså kommit på 6:e placering med ett pet. Det var synd att hon missade prisutdelningen men jättekul att hon blev placerad :)
När vi kommit hem från tävlingen så red jag en tur i skogen på min tant som skötte sig utmärkt. Jag var hemma kl 22 och fick besök av en kompis. Vi sqatt och tjötade en stund innan jag åkte in till stan och hämtade en onykter men glad pojkvän.
 
Jobbigt för honom tänkte jag för på lördagen skulle vi iväg till Elmia på Ardennerutställning och skulle åka kl 8.15. Vi kom iväg i tid på morgonen men precis när vi passerat Hassletappen så går bilen sönder. Får puttra tillbaka hem och hämta King Cabben. Trevlig men trång resa :P
 
Vi var länge på utställningen men såg så många otroligt fina ardennrar. Känns så spännande att ha ett ardennersto som bara växer och växer. Undrar hur hon kommer se ut sen och hur hög hon blir!?
Lördagkvällen spenderades i sängen iaf och jag var såå otroligt trött. 
 
Nu är det söndag redan. Ska mejla mina arbetstider till Teamledaren och sen iväg till vårat stall. En vän kommer dit med alla sina barn och vi ska rida lite på nordsvensken. Men först ska jag och far dit och lastträna med den lilla. Senare blir det andra stallet för att rida. Kommer bli en lång dag :P
 
Hejj så länge!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback