Kass uppdatering, I know :P

Ser att jag inte bloggat sen i lördags så då får jag göra en rejäl update nu då. I lördags åkte jag och S ner till stan på kvällen och hängde i bilen och snackade skit :P Kom hem runt 24-tiden. Blev en lång natt sen med diskussion mellan mig och boyfriend angående vissa saker och gick och la oss sent. Har inget minne alls av vad jag gjorde i söndags så formodligen var det inget speciellt :P
Igår (måndag) var det iaf jobb först på morgonen mellan kl 06.00-07.00 sen hemåt för frukost och direkt till stallet för det var hoppträning. Tog det lite lugnt och hoppade inte så många språng. Hon kändes först inte riktigt ren men hon var nog bara stel konstaterade vi.
 
"Ska vi hoppträna nu?" säger hon, kl 8.30 på morgonen.
 
 
Sen vid 11.30 hade jag möte på arbetsförmedlingen med min nya arbetsgivare :P
Så nu har jag en 25% tjänst i 3 månader framöver som förhoppningsvis leder till 50 % efter det. Glad! Mamma kom ner en sväng på eftermiddagen och hjälpte mig att sy ett skynke till gluggen i köket.
 
Så kan man sitta och såhär kan man sitta :P
 
 
Kycklingarna fick lite gött ris att smaska på :)
 
Idag är det tisdag och det har varit jobb på morgonen och idag åkte jag hem direkt efter och sov en stund till, vaknade och fixade iordning mig och hängde med Mr D till Skövde för han hade teoriprov för taxilegitimation. Det 3:e och sista provet som han klarade galant! Grattis bubben!
 
Efter Skövde bjöd mamma mig på pizza som jag tog med till vårat stall och kastade i mig innan E med familj kom för att rida lite på Nordsvensken. Till och med mannen i familjen satt upp och red och det såg, helt ärligt riktigt proffsigt ut! :)
 
Åkte sen direkt till andra stallet och longerade goaste tanten. Jag vet att det kan låta som guld och gröna skogar varje gång jag nämner henne men det är verkligen så. Hon får mig att må så otroligt bra!
Veterinärens senaste utlåtande var att motionera henne så att vätskan hon samlat på sig kan släppa lite. Hon har lite knölar kvar här och var men ser mycket bättre ut. Jag var riktigt orolig för henne där ett tag.
 
Nu ska jag krypa ner och försöka sova.
 
Goodnight :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback