Fredag idag och sjuk häst!

Hallå!
 
Jag har inte haft tid att blogga sen i onsdags förmiddag då jag skrev att jag skulle till stallet klockan 15. Hämtade hästen i hagen och det var ingen vacker syn. Va fan har hänt tänkte jag?
 
 
 
Såhär såg hon ut över hela kroppen när jag hämtat henne i hagen. Ansiktet var jättesvullet och blodvätska hade börjat sippra ut ur huden på flera olika ställen på kroppen :( Vi ringde veterinären direkt som kom och konstaterade att hon fått nässelfeber. Så i med medicin och kortison och hoppas på att hon blir bättre snart. Denna svullnad och vätskan som ansamlats kunde förflytta sig och det märkte jag på torsdagen för då såg det ut såhär:
 
 
Och idag ser det ut såhär: 
 
 
Stackars gumman!
 
Så ridningen får vila ett tag nu tyvärr. 
 
Och idag är det fredag och jag har jobbat sista dagen på sommarjobbet men det är inte slut för det. Har antagligen fått ett vikariat på samma ställe så fortsätter nog ett tag till. Men nu i helgen ska jag bara grejja här hemma och ta det lugnt. Sy ett tygstycke till gluggen i köket och sådär. För det börjar dra ihop sig till en kräftskiva som jag har annordnat så då vill man ha lite ordning på torpet.
 
Ses senare kanske! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback