Helg i ultrarapidfart!

Ja, det kan man säga. Helgen skulle vara ganska lugn sa vi, jag och min sambo men den blev helt tvärtom!
I fredags var vi iväg till nån gubbe och skruvade crosskart. Blev inte så värst mycket skruvande för gubbarna satte sig och drack bärs och tog sig en kaffehalva eller två. Upp tidigt på lördagen för att hjälpa svägerskan med den Julmässan hon arrangerade på café Mumma på lördagen. När vi hade ställt upp alla prylar för försäljning så stack jag ner på stan och bjöd in folk dit :)
 
Hela dagen gick åt och vi hann bara hem och sätta oss i soffan innan telefonen ringde. Lösa hästar på kullen! Visste inte vems det var :O Men med mitt och Mattias utomordentliga teamwork lyckades vi lokalisera de två hästarna som rymt och fångade in dom. En lång promenad med två hästar vid hand blev det och som tur va hittade vi också ägaren, som dock knappt vart glad/tacksam att vi spenderat vår lördagkväll i skogen och mörkret. 
 
Sen blev det då söndag. Underbara söndag :P
Mockade hela stallet och fick hjälp av min underbara pojkvän, la in hö och fyllde på vatten. Sen skulle vi egentligen hem och laga mat men hamnade hos hans far och meka med en lastbil. Nu vet man hur man gör det också :P
Han fick stanna kvar där själv sen för hästarna skulle in och en ponny skulle komma med transport!
Fullt ös och iväg till stallet igen. Allt gick bra där så nu står ponnyn och mumsar hö....hoppas jag. Det KAN vara halm han tuggat i sig också. Det märker vi imorgon. För nu ska jag försöka somna om. Hästarna ska ut imorrn mä! 
 
Godnatt :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback