Onsdagen

Igår var det en fullspäckad dag med allt här på gården, kalas vid Brommösund och ridning. Skulle longerat "tanten" men det blev en tur ut i skogen istället. Vill bara poängtera att även fast vi rider i skogen så är det full disciplin som gäller. Hästarna ska gå framåt med bjudning och i form och vara lösgjorda. Inte slängtrav på långa tyglar :) Så, vi blev iaf genomsvett. Hästen löddrade och fick sig sen en dusch efteråt. Man får duscha av dom efter varje pass nu när det är så varmt annars får de svettränder och äcklig päls. 
 
Förresten, när jag åkte ut på Torsö så mötte jag denna lilla rävungen. Inte större än min katt och väldigt orädd. Jag gick efter den in i skogen och var inte mer än 50 cm ifrån den. Den ville nosa på mitt finger men jag såg hur vassa tänder den hade så jag vågade inte. Åh...om man ändå kunde tagit med den hem. Den såg väldigt vilsen ut.
 
 
 
Nu ska jag dra upp håret i en knort och dra in till stan en sväng. Och senare idag vill jag bada :)
 
Hejjrå



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback