Vilka fantastiska djur de är hästarna!

 
Ser ni vilka underbara vänliga ögon?!
 
Med hästarna kan man vara sig själv. Man får en inre ro som inte går att jämföras med något annat. De står bara där i stallgången medans man borstar men de ger så mycket tillbaka ändå på nåt vis. Just idag tog vi en tur ner mot sjön men damen var inte riktigt på humör. Hon fäller nu som attans och är brunstig. Att vi red förbi de 8 unghingstarna gjorde kanske inte saken bättre. Hon stannar och backar, går emot skänkeln och vill inte riktigt samla sig. Sen stannade hon mitt på vägen och ville vända hem, även om de andra fortsatte ner på vägen. Men det gick bra ändå! Och hur nöjd är man efteråt!? Känslan när man sitter av är så jädra fin :)
 
Man tycker att hon inte har så mycket vinterpäls men jag skrubbade henne med en gummiskrapa efteråt och jösses vad hon fällde. Jag får nog rida nån dag i helgen också :)
 
Nu ska jag hoppa in i duschen för att förbereda mig inför ett möte med en vän!
 
See you <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback