Helgen so far!

I fredags mötte jag upp några tjejkompisar och satt vid hamnen och kollade på Beachvolleybollturneringen Summerslam här i Mariestad. Vi hade det fint i solen men det blåste dock lite kallt emellanåt. Senare så grillade vi vid båten, drack lite gott, spelade kubb och sen gick vi till både Mumma och Harrys. En trevlig kväll med många kända ansikten :) Natten blev sen men jag tog det lugnt så att jag kunde åka hem till hundarna på morgonen igen. Hela gårdagen (lördag) så umgicks jag med J och hon följde med mig upp och matade änderna, gick ut med hundarna och fodrade hästarna. Snäll tös :) Vi åkte oxå ut till Brommösund en sväng och lämnade Danne. Vi tog oss en ridtur ihop på kvällen. Jag och "tanten" gick bort till deras stall och möttes upp. Det gick skitbra och jag kunde rida hela vägen hem själv i både trav och galopp utan att hon stannade. Om jag fortsätter så, så kanske hon till slut kan acceptera att om hon kommer lite före den andra hästen utan att tvärstanna och gå emot skänkeln, vända och hoppa med frambenen. Till slut kanske jag kan rida ut själv på henne. Jag önskar att hon var min. Hon var så goo i stallet efter ridturen. Står lugnt och stilla utan att vara fastspänd medans jag duschar henne. Kan gå in i täckesrummet utan att hon rör sig. Hon sänker huvudet och vill gosa. Jag älskar den hästen. Synd att hon är till salu för jag har ju inte råd att köpa henne :( Vad ska jag göra om hon säljs? :( Kommer gråta floder. 
 
Efter ridningen iaf så åkte jag och D till J & J och grillade. Gött som faen. Kanske lite väl svart kycklingfilé men vem fan var det som var grillmästare??? :P 
 
Idag blir det de vanliga bestyren på gården. Bara 4 dagar kvar nu innan mor och far kommer tillbaka hem. Hundarna kommer bli så glada för jösses vad deppiga dom var igår! Stackare :P
Sen ska jag åka till stallet och rida lite i paddocken tänkte jag. Känna på lite hur det känns där. Fila lite på att höja händerna så hon kommer upp och ihop och så att hon inte hänger i tyglarna och går på som ett ånglok. Det funkade bra i skogen igår men om det gör det i paddocken är en annan femma :P
 
Hörs
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback